Tuesday, April 3, 2007

Ekonomiska besvärligheter....

Är det inte underligt att riktigt feta räkningar alltid verkar dyka upp samtidigt? Vägskatt, fordonsskatt, skatt på skatten och restskatt för att gräva extra djupa hål i plånboken. Det sägs att vi betalar dom högsta skatterna i världen i detta land. Om det är sant ska vara osvuret, men nästan 33 kr på varje hundralapp är bra svettigt som det är. Vid varje löning drar stat, kommun, kyrka och landsting nästan 33 % av min lön, detta för att hjälpa landet att gå runt. Men vad händer när deklarationen dimper ner i brevlådan? Jo dom har räknat ut att jag minsan betalt för lite skatt!!! Dom ska ha MER, detta för att finasiera utbetalningarna till dom som betalt för mycket. Egentligen är det ganska skrattretande. Varför inte bara se till att alla betalar det dom ska i skatt när dom får sin lön? Fast det är klart vad ska stackrarna på skatteverket göra då?

2 comments:

Anonymous said...

jag betalar alltid för mycket skatt, så jag får alltid tillbaka, på nått sätt känns det lite skönt att få lite extra pengar i maj..men det är konstigt att alla jätteräkningar kommer en och samma månad...speciellt när man egentligen inte alls vill ha dom just då..

Norpan said...

Nja dessa skatter handlar ju först och främst om att kontrollera sina medborgare.... Så bättring från skattemas och staten är nog inte att räkna med. Hur skulle det se ut om alla betalade rätt skatt? Hemska tanke..... Får börja göra som du och betala för mycket istället tror jag....